Legpraktikusabb tanácsok stressz csökkentés ellen

Sajnos, de azt kell mondanunk, hogy a 21. században a mindennapjainkban állandó stresszhelyzetnek vagyunk kitéve, melyre a szervezetünk különféle módon reagál. Az emberi szervezet stressz esetén nyugtalanító hatásokkal reagál.

A stresszhelyzetekre nyújtotta reakciókat akár küzdelmi vagy menekülési ösztönöknek is nevezhetjük. Azt is kijelenthetjük, hogy ma már a stressz okozta élethelyzetek ritkán vezetnek életveszélyhez, ám a szervezetünk mégis sokszor úgy reagál, mintha ténylegesen fennállna ez a helyzet. Ilyen szituációkat nagyon sok minden előidézhet, amely egyénfüggő is lehet. Ugyanis vannak olyan emberi szervezetek, melyek erősebbek és vannak, akik rosszabbul reagálnak egy-egy élethelyzetre. Ilyen zavarokat előidézhetnek zsúfoltság, forgalom, hangos zene, rossz családi környezet, munkahelyei viszonyok, stb. Ezek a zavaró körülmények túlterhelhetik az idegrendszerünket, melynek következtében nyugtalanságot, türelmetlenséget, szorongást, illetve akár még depressziót is kiválthatnak súlyosabb esetben. A stressznek megkülönböztethetünk egy másik kiváltó okát is, amely sokkal inkább lelki eredetű, mint pusztán idegi reflexen alapul.

Stressz

Stressz

Bármekkora stresszi is ér bennünket az a legfontosabb, hogy azt józan mérlegeléssel győzzük le. Vagyis először győződjünk meg arról, hogy mi a kiváltó ok, és hogy min kell változtatnunk, ahhoz, hogy mindezt csökkenthessük. Amennyiben a stressz állandó jelleggel jelen van az életünkben, akkor hasznos lehet, ha a mindennapjainkba beiktatjuk a testmozgást. Ugyanis a combot és karizmokat dolgoztató tornagyakorlatok serkenthetik az örömhormonok termelését. Egy-egy stressz helyzetben a tudatos légzés is nagyon sokat segíthet.