Fogyasszunk minél több halat!

Az emberek többsége nem nagyon szereti a halat, szaga és állaga miatt, viszont a benne található vitaminok és ásványi anyagok miatt, érdemes heti rendszerességgel, hazai és tengeri példányokat fogyasztani.

A hal már az ősidők óta az emberek fontos tápláléka, melynek alacsony a koleszterin tartalma, viszont ásványi anyagokban nagyon gazdag, mint a foszfor, jód, fluor, szelén, vas, kálium és kalcium. Vitaminjai az A-, D-, B2, B12 és B6-vitamin. A halak húsa sok fehérjét tartalmaz, valamint megtalálható benne még az emberi szervezetnek fontos omega-3 zsírsav, ami jótékony hatással van a szívre, csökkenti az érelmeszesedés, az agyvérzés, az infarktus, és a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát. Ezek a vitaminok már fiatal korban is szükségesek, mivel a fejlődéshez nélkülözhetetlenek, az idősebbeknek pedig segítenek a súlyos betegségek megelőzésében. Hazánkban kedvelt halfajták a ponty, keszeg, kárász, amur, sügér, fogas, csuka, valamint a harcsa.

Halétel

Halétel

Ahhoz hogy valóban gyógyhatású legyen egy hal, fontos hogy friss és ellenőrizhető forrásból szerezzük be. Az egészben vásárolt példányokon tudjuk legjobban meghatározni a frissességet. Figyeljünk oda, hogy a fényes testűeket választjuk, kerüljük az ütötteket, nyomottakat, sérülteket és a fakó színűeket. A ragadós vérfoltok a helytelen tárolását jelentik. A testet borító világos és átlátszó nyálka jó, viszont az úszón ez pont rosszat jelent, mert azoknak nyálkamentesnek kell, hogy legyenek. A tengeri halak és herkentyűk is kedveltnek számítanak hazánkban, és ezekhez manapság már nagyon könnyen hozzá is juthatunk, viszont vigyázzunk, hisz magas lehet a higany tartalmuk, és előfordulhatnak még bennük mérgező vegyi anyagok, növényvédő szerek, esetleg rovarirtók is. Ezek károsíthatják immunrendszerünket, idegrendszerünket, a belső elválasztású mirigyek működését, akár még rákot is okozhatnak.