Szoktasd le magad a körömrágásról!

Pontosan nem tudni, mi tesz hajlamossá a körömrágásra, de a stressz, az unalom, az idegesség egyértelműen kiválthatják ezt a rossz szokást. A legtöbbször nem fajul addig, hogy valóban káros legyen, de tartós köröm deformitást, fogászati problémákat és fertőzéseket is okozhat. Jobb leszokni róla!

A körömrágásról leszokni lehet akarattal, elszántsággal, de lehet olyan természetes anyagok segítségével is, melyek kellemetlen ízükkel fognak eltántorítani attól, hogy a kezünket a szánkba vegyük. Ha egy-két hétig használjuk őket, utána már a mélyen rögzült mozdulatról is leszokunk.

Okos trükk rövidre vágni a körmöket, így esélyt sem adunk magunknak arra, hogy rágcsálható részeket találjunk. Ha ecettel vagy citromlével mossuk át a körmeinket, megelőzhetjük a kórokozók elszaporodását, a hűtőt pedig érdemes telepakolni roppanós, friss zöldségekkel, arra az esetre, ha ránk jönne a rághatnék.

Körömrágás

Körömrágás

A teafaolaj, a csípős szószok, az ecet, a fokhagyma, a szegfűszeg, a csípős paprika mind hatékonyak a körömrágásról való leszoktatásban. Naponta alkalmazzuk őket, vagy áztassuk benne a körmeinket legalább 10 percig vagy alaposan dörzsöljük át velük őket. Arra figyeljünk, hogy a szemünkbe ne nyúlkáljunk, mert sérülést okozhatunk magunknak.

Ezeknek a csípős anyagoknak a használatát gyerekeknél mellőzzük, illetve csak olyan körömre és bőrfelületre vigyük fel őket, ami teljesen ép és egészséges. A karcolásokkal, a rágásból adódó sérülésekkel érintkezve ugyanis kimarhatják a bőrt.