Tippek kezdő futóknak

Ha még csak most döntötted el, hogy futni fogsz, vagy futni szeretnél, akkor van pár dolog, amit mindenképp tudnod kell erről a sportról. A futásra fel kell készülni, kell hozzá pár dolog. Igazán nem sok, de pár dolog lényeges a megfelelő futáshoz.

Először is a futáshoz kell egy jó futócipő, ami könnyen tapad a talpadhoz, és kényelmes viselet, könnyű benne a mozgás, de legfőképpen nem szorít. Könnyű és egyszerű cipő. A cipő mellé kell még egy melegítő is, amiben kényelmes a mozgás, jó benne mozogni. A futáshoz az első jó tanács, hogy futás előtt mindig melegíts be, azaz végezz olyan mozdulatokat, amelyek átmozgatnak, melegíts be, hogy az izmok és az ízületek kellőképpen átmelegedjenek a futáshoz. A bemelegítés fontos dolog, e nélkül sokkal nehezebb lenne a futás, mert a szervezet nem lenne edzésben és sérülésekhez is vezethet a bemelegítés nélküli futás. Második tanácsunk a futáshoz, hogy elsőnek kisebb távokat fuss. És fokozatosan emeld a szintet, míg el nem jutsz egy ideális távolságig. Ha kisebb távokkal kezded a futást, akkor úgy, mint a bemelegítésnél, fokozatosan szokik hozzá a szervezeted a nagyobb teljesítményekhez. Így fokozatosabban edződhetsz.

Futók

Futók

Lényeg a fokozatosság úgy, mint egy autónál, hogy szintenként éri el a nagyobb sebességet, te pedig szintenként éred el a nagyobb távokat. Harmadik tanácsunk, hogy figyelj a légzésedre, hiszen egy kontrollált légzéstechnikával könnyebb lesz futnod. Futás közben alakíts ki egy közepes tempót, és ezt próbáld meg tartani, ezzel a sebességgel próbáld meg lefutni a távodat. Soha ne kezdj nagy sebességgel, mert könnyen elfáradhatsz, itt is a fokozatosság elve érvényesüljön. Ha jól osztod be az erődet, akkor végig kitart majd a távon. Végezetül pedig fuss levezető köröket, ahol kicsit kiengedsz, és lazábban futsz, hogy levezesd a futás feszültségét. Legyen ez két vagy három kör. A levezetés ugyan úgy fontos, mint a bemelegítés.