Tippek, hogy aktív maradj napközben

Rendszeresen szívj egy kis friss levegőt! Sokszor okozhat figyelemmel kapcsolatos problémákat, ha fülledt, szellőzetlen levegőjű szobában tartózkodsz. Ilyenkor ugyanis túl sok a levegőben a széndioxid. Néha nyisd ki az ablakot, vagy inkább mozogj egy kicsit a friss levegőn, amitől egy kicsit felpezsdül a vérkeringésed és az anyagcseréd.

Fontos, hogy rendszeresen mozogj, hiszen a mozgás a leghatékonyabb ellenszere a fáradtságnak. Mozgás közben még senki sem aludt el! Olykor alaposan dolgoztasd meg a szívedet és az izmaidat. Ehhez az interneten könnyedén kereshetsz torna-videókat, de sétálhatsz sokat a szabadban, kocoghat, kerékpározhatsz, avagy bármilyen mozgásforma jót tesz.

A hűs víz mindig felüdít, ezért igyál vizet, vagy mosd meg az arcodat, a nyakadat és a tarkódat hideg vízzel, sőt engedj vizet a csuklódra is, áztasd meg a lábadat, vagy fürödj meg langyos vízben. Ezen vizes tevékenység mindegyike enyhíti a fáradtságodat, hiszen a testhőmérséklettől eltérő hőmérsékletű víz serkenti a vérkeringést, de a csapból jövő víz nyomása is élénkítő hatású.

Aktivitás

Aktivitás

Érdemes teát vagy kávét inni! A teafajták közül a leginkább élénkítő hatású a maté és a zöld tea. Ezek hosszabb időn keresztül fenntartják a jó közérzetet, sőt jobbak, mint a kávé, és azzal ellentétben nem okoznak nagy hangulatingadozásokat és a függőségre jellemző hirtelen jelentkező fáradtságot sem. Ha már kávé függő vagy, akkor az említett két teafajta segítségedre lesz a leszokásban.

Nem véletlenül szajkózzák mindig, hogy reggelire mindig egyél valamit! Ha nem hagyod ki a nap első étkezését, akkor a vércukorszinted emelkedése segít abban, hogy jobban teljesíts és ne fáradj el olyan hamar. Ha otthon már nincs időd enni, akkor útközben vásárolj magadnak valamilyen egészséges és ízletes reggelit, ami lehet egy teljes kiőrlésű keksz, tejet, gyümölcs…