Tippek a pihentető alvás érdekében

A napjainkban már megszokottá vált, hogy mindenki rohan, teljesen elfogadott lett a rohanó életforma, ami viszont így kiemelkedő fontosságúvá teszi a minőségi alvást. Nem mindig az alvás mennyisége számít, sokkal inkább annak a minősége, éppen ezért érdemes mindent megtenned a siker, azaz a hatékony alvás érdekében. Egy kis odafigyeléssel könnyedén megelőzhetőek az alvásproblémák és kipihenten tudsz ébredni.

Először is fektess be egy jó minőségű matracba. Sok esetben az ágy a hiába amiatt, ha többször is fölébredsz éjjel vagy ráadásul sajgó tagokkal kelsz reggel. Célszerű olyan matracot választanod, amely se nem túl kemény, se nem túl puha, épp megfelelő támasztékot nyújt a gerincednek.

A megfelelő párna kiválasztása is épp ilyen fontos, hiszen olykor a legkisebb változtatás jár a legnagyobb eredménnyel. Lehet, hogy azt hiszed kényelmes a párnád, de mégsem megfelelő. A huzatot hetente cserélni kell higiéniai okok miatt. Ne ragaszkodj mindenképpen a bevett szokásokhoz, válassz helyesen.

Alvás

Alvás

A gyerekeket ne engedd az ágyba! Néha minden szülő megengedi, hogy gyermeke vele aludjon, de nem szabad túlzásba vinni, mindenkinek legyen meg a saját ágya. A közös alvás rossz hatással van a házaséletre és még alvásproblémákat is eredményezhet. Természetesen ugyanez vonatkozik a házi kedvencekre is. Sokan szeretnek a kutyussal aludni, de ez szintén zavaró, mivel akár akaratlanul is felébreszthetnek és nem is túl higiénikus.

Fontos, hogy késő este már ne eddz. Bár a testmozgás szuper dolog és az egészséges élet elengedhetetlen része, de úgy kell időzíteni, hogy ne essen közel a lefekvéshez. Ez amiatt fontos, mert a fizikai aktivitás olyan éberséget eredményez, amilyenre takarodó előtt két órával már semmi szükséged se nincs. A késő nassolás szintén nem megengedhető, ha jót akarunk aludni. Ha esténként kerülöd a cukrot, valamint a koffeint, szert tehetsz a minőségi alvásra.