Tippek a helyes futás érdekében

A jó idő beköszöntével, egyre több futóra figyelhetünk fel. Ám az is megfigyelhető, hogy nagyon sokan nem megfelelően végzik az ismétlődő folyamatot. Amely annak a következménye lehet, hogy amikor futunk, akkor nyilvánvalóan nem látjuk magunkat.

Mindenki szeretné azt hinni magáról, hogy egy kecsesen szökellő gazella, vagy egy sebesen száguldó gepárd ám sokszor elkeserítő a valóság. Ugyanis sokkal inkább hasonlít egy ziháló, cammogó medvéhez, aki futáshoz hasonló gyakorlatot próbál produkálni. Ám mi most annak jártunk utána, hogy mégis hogyan lehetnénk gazellák vagy éppen gepárdok. Az egyik legfontosabb szabály, hogy mindig a talpunk elülső vagy középső részére érkezzünk. Ugyanis így a rugalmas izmaink tudják majd elnyelni az ütődés által keletkezett rezgéseket. Viszont, ha sarkunkra érkezünk, akkor a sarkunk teszi ugyanezt. Nehéz tudatosan figyelni erre, de jó gyakorlási lehetőség egy meredek lejtő. Amennyiben ezt a technikát alkalmazzuk, akkor sokkal könnyebben és energikusabban rugaszkodhatunk el.

Futás

Futás

Amennyiben hosszútávfutást tervezünk, akkor mindenképp fontos, hogy azt apró léptekkel tegyük. Ugyanis itt érdemes spórolni az energiával, hogy idő előtt ne fulladjunk ki. Többek között ezért is fontos, hogy apró pici lépteket tegyünk meg, és a lábunkat alig emeljük el a talajtól. Hiszen minél nagyobb emeljük a lábunkat, annál hosszabb lépéseket tehetünk meg. Ám az több energiát fogyaszt. Következő tipp, hogy figyeljünk a laza vállakra és karokra. Ugyanis sokszor észrevétlenül is felhúzzuk a vállakat futás közben. Ám futás közben fontos, hogy fújd ki magas és lazíts. Mivel, ha nem így teszünk, akkor a nyakunk is beállhat. A következő tipp, amely szintén nagyon fontos, az pedig az, hogy figyeljünk a légzésre. Ugyanis a helyes futótechnika alapja a légzés.