Szuperételek a stressz ellen

Akik folyamatosan fáradtnak, túlterheltnek érzik magukat, mindenképpen szükségük van a szervezetük megerősítésére és ezalatt nem az alkoholt, a koffeint vagy az energiaitalokat kell érteni. Bőven válogathatunk olyan élelmiszerek között, melyek a bennük lévő tápanyagoknak köszönhetően könnyebbé teszik szervezetünk számára átvészelni a stresszel teli időszakokat és segítenek megelőzni az állandó feszültségből adódó betegségeket.

Amikor stresszesnek érezzük magunkat, az a felszabaduló hormonok miatt van, melyek ellen a spárgában lévő folsav és a B-vitamin szerotonin növelő hatása a legjobb fegyver. Egy sűrű nap után megengedhető vacsorára a marhahús, mivel nagy mennyiségben tartalmaz vasat, cinket és B-vitaminokat.

Tej

Tej

A tej magas antioxidáns, B2- és B12-vitamin tartalommal rendelkezik, emellett fehérje és kálcium és bőségesen van benne. Ha reggelire egy jó nagy pohár tejet elkortyolunk, máris tettünk valamit azért, hogy a napközben minket érő stressz hatásokkal szemben felvértezzük magunkat. Tízórainak vagy uzsonnának a túrót is kipróbálhatjuk magas C-vitamin tartalmú gyümölcsökkel kombinálva.

Sokakra tör rá a rágcsálhatnék, amikor stresszesek. A legjobb néhány adag mandulát kéznél tartani erre az esetre, hiszen jó forrása ez a B2- és az E-vitaminnak, a magnéziumnak, cinknek. A mandula erőteljesen harcol a szabadgyökök ellen, még a gyakori stressz kapcsán kialakuló szívbetegség megelőzésre is alkalmas.