Szlovéniai legszebb helyei

Szlovénia az egyik legjobb választásnak számít a nyaralás, a telelés, a kirándulás, a hegymászás, de még egy pihentető kiruccanás szempontjából is. Szlovénia számos egyedülálló természeti csodái, szebbnél-szebb látványt nyújtanak az oda látogatóknak, és itt megtalálhatnak minden olyan kikapcsolódási programot, amit csak szeretnének.

Az ország nemzetiségét tekintve, rendkívül színes. Találkozhatunk magyarokkal, szerbekkel, horvátokkal, bosnyákokkal, albánokkal, németekkel, makedónokkal, olaszokkal és még osztrákokkal is. Fizetőeszközük az euró, de szinte bármilyen pénznemet elfogadnak. Lakosságának körülbelül 70%-a valamilyen szolgáltatást végez, így biztosak lehetünk abban, hogy turistaként egy paradicsomot választunk magunknak. Ha egy kiruccanás, vagy nyaralás során a víz és a tenger vonz bennünket, akkor mindenképp az ország egyik legszebb városát kell választanunk, Piran-t. Ez a szlovén tengerpart egyik legnépszerűbb városa, ami egy kis félszigeten terül el.

Piran (Szlovénia)

A város számos reneszánsz és barokk műemlékkel rendelkezik, amiben a turisták gyönyörködhetnek. Ezek mellett, ami a nyaralás során a legfontosabb, hogy a helyi strand, szintén csodás látványt nyújt, és itt remek fürdős napokat tölthetünk el. Szlovéniában az egyik népszerű látnivalónak még a hegyek közt található Bled tó számít. Különlegességét nem csak a körülvevő hegyek adják, de a rajta lévő kis sziget is, amin egy templom található. Ha ide látogatunk, semmiképp se hagyjunk ki egy tartalmas csónakázást a tavon, majd a sziget felfedezését is iktassuk be programunkba. A hegy szerelmeseinek ajánljuk Bovec városát, mely a sportos életmódot képviseli. Gyönyörködhetünk a hegyekben, de láthatunk folyót és vízesést is. A hegymászás és a bringázás mellett, a kalandot kedvelők akár még a canyoningolást (vízesésugrást) is kipróbálhatják.