Szabályok az okostelefon használata közben

Fontos jól megkülönböztetni, hogy kivel milyen viszonyban vagyunk. Ha egy hozzánk közel álló személyről van szó, akkor fogadhatjuk viccesen a hívását, de ezt nem tehetjük meg a hozzánk kevésbé közelállókkal, vagy a hivatalos személyekkel, munkatársakkal, és akkor sem, ha ismeretlen számon keres bennünket valaki. Ha hivatalos ügyben felhívunk egy számot, ahol udvariatlanul fogadják a hívásunkat, nekünk is azonnal rossz véleményünk lesz.

Sokan nem figyelnek a telefon csengésére, holott a csengőhangot és persze saját beszédünk hangerejét is úgy válasszuk meg, hogy az ne zavarja a környezetünket. Kellemetlen ha épp hangosan kacarászva telefonálunk, amíg mondjuk a mellettünk lévő személynek épp majd’ szét esik a feje, vagy könyvet olvasna, ha bírna, ha mi nem zavarnánk meg folyton egy-egy hangos felszólalással.

A telefont nem kell minden helyzetben felvenni. Ha orvosnál, valamilyen hivatalban, megbeszélésen, esetleg épp moziban, színházban vagyunk, vagy épp evés közben, akkor jobb, ha azonnal le is némítjuk a készülékünket. Telefonunk funkció által egyszerűen beállíthatjuk azt is, hogy készülékünk küldjön egy automatikus üzenetet a hívó félnek, hogy épp nem tudjuk fogadni a hívását.

Okostelefon

Okostelefon

Ha kiakarjuk hangosítani a telefont, akkor azt először feltétlen tisztáznunk kell a beszélgetőpartnerrel is, valamint arról is meg kell győződnünk, hogy a környezetünket sem zavarjuk. Ha a hívott félnek nincs kifogása és épp egyedül vagy, akkor nyugodtan kihangosíthatod a telefonod.

Bármikor is kezdeményezünk hívást, az elején mindig azonnal tisztázzuk le, hogy alkalmas-e a beszélgetés. Ez különösképpen akkor fontos, ha várhatóan hosszabbra nyúlik a mondani valónk. Ha a hívott fél később érne rá, akkor egyeztessük le, hogy körülbelül mikor hívhatjuk újra. Ha épp nem ér rá az akit hívsz hosszabb időre, de te csak árasztod magadból a mondani valót, akkor őt is és saját magad is kellemetlen helyzetbe hozhatod.