Paradicsom minden mennyiségben!

A paradicsom egyike azoknak a zöldségeknek, amelyeket szinte nap mint nap fogyasztunk évszakra való tekintet nélkül, hiszen a hipermarketekben nem nagy kihívás hozzájutni télvíz idején sem. Sokszor vita tárgy volt már, hogy akkor ez a növény most tulajdonképpen zöldség-e vagy növény.

Az általános vélekedés szerint azonban már maga a kérdés is értelmetlen, hiszen botanikailag nem léteznek ilyen típusú besorolások, ha pedig a gyakorlatot nézzük, akkor azt kell látnunk, hogy a paradicsomot – egy-két kivételt leszámítva – leginkább zöldségként alkalmazzuk, például salátákhoz vagy akár lecsóhoz, desszertet pedig aránylag ritkán készítünk belőle. Kétségtelen, hogy egy nagyon ízletes zöldségről van szó, azonban most nézzük, miért is hasznos, ha az ember paradicsomot eszik? Ezt a zöldséget érdemes már gyerekkorunkban is nagymértékben fogyasztani, ugyanis kiválóan elősegíti az izmok erősödését, valamint nagymértékben hozzájárul a szervezet fejlődéséhez is. A-vitamin tartalmának köszönhetően kifejezetten hasznosnak minősül az immunrendszer erősítésének céljából is, azonban a legcsodálatosabb gyógyerejét konkrétan a máj esetében fejti ki.

Paradicsom

Paradicsom

A paradicsomlé akkor is reményt ad a gyógyulásra, ha a beteg mája már nagymértékben károsodott, mindez pedig egyebek között vértisztító képességének és a már említett vitamintartalmának köszönhető. Ez zöldség az emésztésre is határozottan jó hatással van, köszönhetően a benne lévő oxálsavnak. Ha valaki esetleg gyomorsavtúltengéssel küszködik, az is nyugodtan fogyasszon paradicsomot a probléma megszüntetése érdekében, székrekedés esetén pedig különösen javallott a paradicsom evés. A paradicsom még a fiatalságunk megőrzéséhez is hozzájárul, ugyanis likopint tartalmaz, amely fiatalítja a sejteket, így bőrünk sokkal tovább lesz képes megőrizni a rugalmasságát. Magas káliumtartalmának hála kitűnően alkalmazható a szervezet méregtelenítésére is, egyes kutatások szerint pedig még a rák kialakulásának kockázatát is képes minimálisra csökkenteni.