Nyugodt alvás – milyen matracot válasszunk?

Hétköznapjaink minősége nagyban függ az éjszakai nyugalmunktól. Fáradtan nemcsak türelmetlenebbek, ingerültebbek vagyunk, hanem könnyebben hibázunk és a teljesítményünk is gyengébb lesz. Életünk egyharmadát „ágyban, párnák között” töltjük nem mindegy hát, hogy milyen matracot választunk magunknak.

A rossz minőségű alvás rengeteg egészségügyi probléma forrása lehet. Derék- és hátpanaszok mellett könnyebb elhízást, magas vérnyomást vagy akár szív- és érrendszeri problémákat is okozhat. A jobb alvás hozzásegít az egészségesebb élethez és sikeresebbek lehetünk a mindennapok során. Napközben gerincünkre nagy teher nehezedik. A csigolyák ilyenkor összenyomódnak, alváskor, fekvő helyzetben van lehetőség arra, hogy gerincünk kipihenhesse magát. Ehhez olyan matracra van szükség, ami tehermentesíti gerincoszlopunkat, alkalmazkodik természetes formájához és megakadályozza a nyomáspontok képződését, amelyek felelősek a fájdalomért és a deformációért.

Alvás matracon

Alvás matracon

Ma már rengeteg típus közül választhatunk, többféle keménységű és anyagú matracok vannak a piacon. A félkemény matracok a leginkább gerinckímélők, de választhatunk puha, vagy kemény matracot is. Anyagban is rengeteg választék van, kaphatók még rugós matracok melyek hátránya, hogy nem igazán alkalmazkodnak a test vonalához. A zsákrugós változat magja sok apró rugócskából áll, amik nincsenek kapcsolatban egymással, így pontrugalmassága már kiemelkedő, de legnépszerűbbek a latex-kókusz, valamint a hideghabos, az emlékezőhabos matracok. Ezek kényelmessége és formakövetése kiváló. A matrac vastagsága sem mindegy: érdemes legalább 18 cm-es matracot választani. Fontos, hogy jól illeszkedjen az ágyrácshoz. Érdemes vásárlás előtt kipróbálni a matracot, amelyet 6-8 év használat után ajánlatos lecserélni.