Ne csak az ünnepek alatt fogyasszunk halat!

Magyarországon a halfogyasztás jelentős része, erre az időszakra tehető. Nagyon kevés az a család, akiknél év közben is rendszeresen kerül az asztalra halétel.

Itthon a legtöbbet fogyasztott halnak a ponty mondható, vagyis 80%-ban ezt fogyasztják az emberek. Viszont az ünnepek közeledtével megnő a kereslet a drágább halak iránt is, mint pl. harcsa, süllő, pisztráng és más szálkamentes halak. Decemberben fogy el, mintegy 30-35% a magyar emberek éves szintű halfogyasztásának a mennyisége. Magyarországon évente 3000-4000 tonna hal fogy. De miért olyan fontos, hogy megnöveljük az elfogyasztott hal mennyiségét? Többek között azért is, mert a hal húsa nagyon könnyen emészthető és nagyon magas a vitamintartalma. Továbbá elmondható még róla, hogy nagyon kedvező az energia és zsír tartalma, illetve ezen felül még 15-20%-os fehérjetartalommal is rendelkezik.

Halfogyasztás

Halfogyasztás

Megkülönböztetünk zsírosabb halak, melyek a következők: ponty, harcsa, lazac, tonhal, makréla, hering. Illetve szárazabb húsú halakt is, mint pl. fehér busa, amur, süllő, tőkehal, heck, stb. A felmérések alapján az elfogyasztott hal mennyiség függvényében, akik több halat fogyasztottak azoknál 52%-al kisebb volt a szívhalál előfordulása. Érdemes elmondani, hogy Magyarországon több, mint felének a hátterében a szív elégtelenségek állnak, ez nagyon előnyős érv lehet. El kell még mondani, hogy a halban nagyon sok olyan vitamin megtalálható, melyek zsírban oldódnak. Itt kell megemlíteni az A és D vitamint. Többek között azért is olyan fontosak, mert ezek segítségével tudja a szerveztünk semlegesíteni a szabadgyököket. Vagyis azokat az élettani hatásokat, illetve külső forrásból a testbe jutó, érfalakat károsító és rákos megbetegedéseket elő idéző anyagokat.