Mire jó a konverzió optimalizálás?

A mai napig keveset hallunk a konverzió optimalizálás fogalmáról, noha az üzleti élet és az online marketing egyik legjelentősebb szegmenséről beszélhetünk. A konverzió optimalizálás a mai napig kicsit véka alá rejtett tudomány, amelyet a vállalkozások még nem fedeztek fel maguknak, illetve nem használják ki a benne rejlő lehetőségeket.

De mi is az a konverzió optimalizálás? Járjuk közül a témát! A konverzió optimalizálás alapvetően azt célozza, hogy a honlapra érkező látogatók minél nagyobb százaléka váljon ügyféllé vagy vásárlóvá, esetleg iratkozzon fel a hírlevélre. Tehát minden esetben van egy konverziós vél, amit meg kell valósítani.

De hogyan fest ez a gyakorlatban? Nos, a konverzió optimalizálás szerencsés esetben mintegy 100-150 szempont vizsgálata által történik. Ezeket az elemeket, illetve folyamatokat úgy alakítjuk ki, hogy azok minél inkább szolgálják a vevőszerzőst, illetve a meghatározott konverziós célokat.

Konverzió optimalizálás

Konverzió optimalizálás

Mire jó mindez? Lássunk egy konkrét példát! Azt szoktuk mondani, hogy egy átlagos webáruház esetén a konverziós ráta 1 százalék, azaz a látogatók 1 százaléka vásárol valamilyen terméket. A konverzió optimalizálás célja, hogy ezt a konverziós rátát feltornázza mondjuk 2 százalékra. Ha ez sikerül, akkor a webáruház forgalmát sikerült megduplázni. Egy ilyen mértékű javulás rendszerint hosszú időt vesz igénybe, illetve jelentős átalakításokat követel meg, de akár fél százalékos javulás is roppant előnyös lehet egy webshop számára. Tehát a maga a konverzió optimalizálás jelenti azt a lehetőséget, ahol online marketing és egyéb költségek nélkül jelentős profitnövekedést érhetünk el. Ráadásul olyan technikáról van szó, amit folyamatosan pénzt termel. Noha a továbbiakban is érdemes foglalkozni a konverzió optimalizálással, akár egyszeri munka is rendkívül eredményes lehet.