Mire jó a B4 vitamin?

A vitaminok nagymértékben hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez, valamint annak helyreállításához. Nagyon fontos tehát, hogy megfelelő mennyiségű mikrotápanyaggal ellátott legyen szervezetünk.

A B vitamincsoport elemeiről sokat hallani, hiszen ezek nélkülözhetetlenek az idegrendszer megfelelő működéséhez. Míg azonban a B6 vitamin nap mint nap szembejön velünk a reklámokban, addig a B4 vitaminról már kevesebbet tudunk. A B4 vitamin ismertebb neve a folsav, amely B12 vitamin jelenlétében tud optimálisan hasznosulni. Ez egyébként a vitamincsoport minden elemére igaz, így érdemes a komplex készítmények mellett letenni a voksot. S hogy mit tud a folsav? Sokan csak a jó hangulatért felelős mikroelemként tartják számon, pedig szerepe ennél sokkal szélesebb kört ölel fel. Hozzájárul az ingerek közvetítésével, s így támogatja az idegrendszer működését. A legtöbb érzelmünket akkor tudjuk megélni, ha ehhez megfelelő mennyiségű folsav is jelen van szervezetünkben. Szerepe van ezen felül a hajnövekedésben, a gyomor megfelelő működésében, de a vörösvértestek is neki köszönhetik színüket.

B4 vitamin

B4 vitamin

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a vitamin hiánya komoly tüneteket okozhat. Rányomhatja bélyegét közérzetünkre, hangulatunkra, s akár depressziós panaszok is jelentkezhetnek. Ez egy újabb bizonyíték arra, hogy a pszichés betegségek nem pusztán hisztinek számítanak, hanem sokszor igenis orvosi okok állnak a háttérben. A B4 vitamin hiánya levertséggel, szorongással, fáradtsággal és nyugtalansággal járhat, de alvászavarok is kialakulhatnak. Olyan panaszok ezek, melyek egyenként sokunk számára ismerősek, de halmozottan és rendszeresen előfordulva bizony már igencsak befolyásolják az életminőséget. Érdemes tehát az étrend-kiegészítőkön túl sok búzacsírát, májat, parajt, spárgát, lencsét és salátát fogyasztani, de a brokkoli és a karfiol is gazdag B4 vitaminban.