Milyen előnyökkel szolgál a rendszeres kerékpározás?

A kerékpár sokak életében egy mindennapi eszköz, mellyel könnyebben tehetünk meg távokat, vagy akár csak kedvtelésből tehetünk egy-két kört általa a friss levegőn. Ám nézzük milyen jótékony hatásokkal járhat együtt, ha rendszeresen kerékpárra pattanunk?

A kerékpározás nagy szerencsénkre nagy reneszánszát éli, így egyre többen használják a mindennapokban, amely nem csak ami szervezetünkre lehet jótékony hatással, de a környezetünkre is. Továbbá elmondhatjuk még róla, hogy sokkal könnyebben és sok esetben még gyorsabban is közlekedhetünk általa, mint pl. személygépkocsival. Amennyiben a biciklizést, mint egy mozgásformát szeretnénk besorolni, akkor az aerob, ciklikus mozgásformák közé tehetjük. Vagyis ez annyit jelent, hogy a kerékpározás során ugyanazokat a mozdulatokat végezzük el egymás után, gyorsan. Ez a mozgás igen dinamikus, vagyis oxigén jelenlétében megy végbe. Az egyik legfontosabb tulajdonság, amit elmondhatunk róla, hogy nagyon jótékony hatással lehet a keringésünkre.

Kerékpározás

Kerékpározás

Illetve, hogy kiválóan edzi a szív és vérkeringési rendszert. Amikor kerékpározunk, akkor a légzésszámunk megnövekedik, amely magával vonja, hogy a szív munkája is fokozódik. Vagyis a pulzusszám megnövekszik a vérnyomással együtt, amely a vérkeringésre is kihatással lesz, így ennek köszönhetően a szervezet sejtjeihez azonos idő alatt nagyobb mennyiségű oxigén jut el, mint nyugalmi állapotban. Amennyiben rendszeresen kerékpározunk, akkor az nagymértékben javíthatja a terhelhetőséget, a szervezet fizikai teljesítőképességét. Továbbá elmondhatjuk még, hogy a kerékpározás által nyújtotta mozgás során biokémiai eredőjeként kedvezően befolyásolja a vér zsír és a vér lipidtartalmát.