Milyen a jó sajtóközlemény?

A cégtulajdonosok előszeretettel fordítják figyelmüket a plakátok kreatív kivitelezése, vagy éppen a keresőoptimalizálás lépéseinek megszervezése felé, de indokolatlanul kevesen foglalkoznak a sajtóközlemények írásával. Tény pedig, hogy a jól megfogalmazott, címében és tartalmában is a célközönséghez szóló írás nagy előrelépést jelenthet a vállalkozás életében.

Fontos azonban tisztában lennie azzal is, hogy sokan már a rossz címválasztással elhessegetik maguktól még a lehetőségét is annak, hogy a jövőben mind többen érdeklődjenek az általuk kínált termék vagy szolgáltatás iránt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az internetezőknek sokszor alig van idejük arra, hogy mélységekbe menően átolvassanak egy-egy írást, ezért törekedni kell a lényegre, és ugyanakkor a figyelem felkeltése mellett azt fenn is kell tudni tartani. A címválasztás mellett tehát az első mondatnak is központi szerep jut. Legjobb, ha a lényeg máris az első mondatban, bekezdésben helyet kap.

Sajtóközlemény

Sajtóközlemény

Mint sok más, online felületen megjelenő írásra, így a sajtóközleményre is igaz, hogy megfogalmazásában és tartalmában mindenképpen az olvasó érdekeit kell szem előtt tartani, tehát célszerű hangsúlyozni azt, miért hírértékű az adott terület a megcélozni kívánt közönség számára, továbbá milyen problémára jelent megoldást az. A cég számára szükséges publicitást javasolt valamilyen aktualitáshoz kapcsolódóan megvalósítani, ezt nem csak a józanész diktálja így, de az interneten kattintgatók érdeklődése is.

Végül, de nem utolsó sorban fontos tisztában lennie azzal is, hogy a jó sajtóközlemény nem beszél mellé, hanem tényeket közöl, de mindezt élvezhető formában, mely nem nélkülözi a kreativitást, a hasznosságot és a valós tartalmakat sem. A vállalkozás népszerűsítése, image-ének építése és a növekvő bevétel megcélzása érdekében a szakemberek is javasolják a sajtóközlemény kiadásában rejlő lehetőségek kihasználását!