Miért kerékpározzunk?

A kerékpározás újra virágkorát éli; nem csak egyre többen pattannak biciklire, de szinte minden nagyobb városban kerékpáros klubok, egyesületek és csoportok alakulnak, illetve biciklis napok szerveződnek.

A kerékpározás egyértelműen a legjelentősebb környezettudatos közlekedési forma. Ide sorolhatnánk magát a gyaloglást, de ha jelentősebb távok megtételére van szükség, akkor a kétkerekű járgány a nyerő.

A kerékpározás tökéletes rekreációs tevékenység. Annak ellenére, hogy gyakorta szárnyra kelnek valós vagy vélt ellenérvek a biciklizéssel kapcsolatban, még mindig az egyik leghatékonyabb és legélvezetesebb aerob mozgásformáról beszélünk, amely kiváló hatással van a szív- és vérkeringési rendszerre. Ahogyan az aerob mozgásformák esetében, úgy a karékpározás során is fokozódik a légzés intenzitása, ilyen módon javul a sejtek oxigén ellátása. A rendszeres kerékpározás hozzájárul a fizikai erőnlét fokozásához.

Kerékpározás

Kerékpározás

A kerékpározást gyakran alkalmazzák fogyókúrás célokra. A hosszan tartó tekerés valóban beindítja a zsírtartalékok felhasználását, ilyen módon eredményesnek mondható. Azt viszont fejben kell tartanunk, hogy amennyiben a biciklizés által szeretnénk fogyni, legalább 15-20 kilométeres, relatív jó tempóban megtett edzésekre lesz szükségünk.

A kerékpározás nagyszerű választás mindazok számára is, akik ízületi problémákkal küszködnek. Bár ez alól vannak kivételek; a kerékpározás valóban óvja a legtöbb ízületünket, de a térdeket erősen megterheli. Így a térdproblémákkal küszködő egyének számára nem feltétlenül jó választás az aktív kerékpározás.

A kerékpározást az egyik legjobb stresszoldó tevékenységnek tartjuk; jó levegőn történik (szerencsés esetben), kiválóan alkalmas a társas programokhoz, valamint segít átmozgatni ellustult izomzatunkat.