Miért együnk brokkolit?

Az emberi szervezetnek számos vitaminra van szüksége ahhoz, hogy egészségesen és megfelelően működjön. Ehhez nélkülözhetetlen a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása. Minden gyümölcsnek és zöldségnek megvannak a maga pozitív hatásai a szervezetre.

A brokkoli jótékony hatása a szervezetre már nagyon régóta ismert. A brokkoli az egyik legegészségesebb zöldségek közé tartozik és számos jó tulajdonsága van. Először is rendkívül gazdag A-, B-, K- és C-vitaminban. A brokkoli számos növényi tápanyagot, fitonutriemst tartalmaz. Rendszeres fogyasztását a táplálkozási szakemberek a benne rejlő tápanyagok és a daganatos betegségekkel szembeni védőhatás miatt mindenképp ajánlják. Különféle vizsgálatok kimutatták, hogy a brokkolinak a végbél-, hólyag, a prosztatarák daganatok és az átképződés megelőzésében játszanak szerepet. Megtalálható benne az a ken tartalmú vegyület is, amely segít a szervezetnek a daganatos sejtek elpusztítását célzó természetes folyamatainak beindulásában.

Brokkoli

Brokkoli

Kimutatták, hogy támogatja a szervezet méregtelenítésében fontos szerepet játszó védőenzimek működését, amelyek segítenek a rákkeltő anyagok kiválasztásában és megelőzik a rákhoz vezető sejtkárosodást. A brokkoli fogyasztása a pajzsmirigyre is jótékony hatással van, mert a benne található izotiocianátok gátolják a pajzsmirigy túlzott hormontermelését. A benne található antioxidánsok pedig jótékony hatással vannak az ízületekre és segítenek az ízületi gyulladások javulásában. A nyers vagy párolt brokkoli fogyasztásával jelentős mértékben fokozható a szív oxigénhiánnyal szembeni ellenálló képessége. Többféleképpen is felhasználható és készíthető belőle leves, főétel, köret, mártás, savanyúság stb. Leveleiből készíthető főzelék is.