Legfontosabb létszükséglet, az alvás

Az emberi szervezet a nap 24 órájából 18-at aktívan dolgozik, legyen szó fizikai vagy mentális igénybevételről. Érthető tehát, ha egy idő után elfárad és jelez, hogy aludnunk kéne.

Nincs könnyű helyzetben, aki a XXI. században él, hiába nevezik a modern felvilágosultság korszakának. Az emberből a lehető legtöbbet kisajtolják, amit csak bír és sokszor képességeit meghaladó munkára kényszerítik.

A napi ritmusnak meg kell lenni, akkor tudunk egészségesen élni, ha rendszer van mindennapjainkban. Az ideális napirend úgy néz ki, ha egy pihentető alvás után, ami úgy 8-9 óra, reggel felkelünk, elmegyünk dolgozni, majd hazatérve sportolunk, és este korán lefekszünk. A buddhista szerzetesek például este 9-kor fekszenek és reggel 3 órakor kelnek. Szerintük ebben a periódusban tud legjobban regenerálódni a test és a szellem egyaránt. Ahány nép, annyi szokás ugyebár.

Alvás

Alvás

De mindenképp igaz, hogy a pár órás alvások rövidtávon koncentrációs zavarokhoz, egész napos bágyadtsághoz, hosszú távon pedig depresszióhoz, sőt akár halálhoz is vezetnek. Semmiképp se próbáljunk olyan rekordokat beállítani, ami az egészségre ártalmas. Voltak emberek, akik energiaitalokkal tartották ébren magukat napokon keresztül. Ezeknek a kísérleteknek a hatása azonban veszélyes és kiszámíthatatlan.

Ha jól akarjuk magunkat érezni a bőrünkben, akkor aludjunk sokat, inkább többet, mint keveset. Az ágy kényelme is nagyon fontos, valamint az ágynemű tisztaságára is ügyeljünk. Álmainkat nem tudjuk megválogatni, azonban nem is ez a legfontosabb.. csak összpontosítsunk magunkra!