Hibák, amiket az új menedzserek elkövetnek

A vezetői munkakör betöltése nagy ügy. Pályafutása során feljebb lép, és elismerést kap minden kemény munkáért és teljesítményért. De ahhoz, hogy jó menedzser legyen, nem csupán tapasztalat és lenyűgöző önéletrajz szükséges.

Az új menedzserek gyakran úgy gondolják, hogy mindent meg kell változtatniuk. Saját elképzeléseik pecsétjét minden szabványra, eljárásra és szabályra ráteszik. Ha pedig nincsenek irányelvek és szabályok, akkor szívesen hoznak létre újakat. A gyenge teljesítményértékelési adatok alapján járnak el. Azonnal a munkatársaknak kedveznek a kulcsfontosságú feladatokkal, menetrendekkel stb. A lehető leghamarabb szeretnék létrehozni “saját csapatukat”. Más új vezetők túl lassan cselekszenek – a gondolkodásba merülnek. Ez különösen igaz az új vezetőkre, akiknek nincs vezetői tapasztalatuk vagy nagyon kevés tapasztalatuk van a vállalattal kapcsolatban (pl. kívülről alkalmazott új vezető).

Menedzser

Menedzser

A vezetők általában arról számoltak be, hogy “körülbelül egy évet vártak” arra, hogy megismerjék a dolgok működését a szervezetben. Nem megfelelő értékelés: ez a hiba megoldást jelent az első két hiba paradoxonjára – a “csak helyes” megoldásra. Az új vezetőnek fel kell mérnie a szervezet helyzetét, a felső vezetés elvárásait, valamint az osztály és minden alkalmazott erősségeit és gyengeségeit (remélhetőleg inkább az erősségekre összpontosítva). Általában egy új vezető feladata bizonyos problémák megoldása. Ezek figyelmen kívül hagyása végzetes. Ugyanolyan végzetes, ha nem találkozunk minden beosztottal, hogy személyesen megismerjük őket, megismerjük az erősségeiket és megkapjuk a hozzájárulásukat. Az értékelési adatok jobban tükrözik az előző vezető teljesítményét, mint a minősített alkalmazottak esetében.