Győzd le az őszi fáradtságot és kimerültséget!

A fáradtság érzésének számos oka lehet. Végig kell gondolni, hogy mi lehet az, ami ezt okozhatja. Lehet szó vitamin- vagy ásványianyag-hiányról, vashiányról, de az is lehet, hogy valamilyen rejtett gyulladás, vagy a stressz váltja ki. A sok dohányzás szintén okozhat fáradságot, mivel megterheli a szervezetet, és leköti a vasat is.

A fáradtság leküzdése ellen az első és egyben legfontosabb lépés az, hogy fogyassz rengeteg folyadékot, vizet kell inni, de nem árt vitaminokat és ásványi anyagokat sem szedni gyorsan felszívódó formában. A másik rendkívül fontos dolog, hogy egy kicsit önzőnek kell lenni, avagy tudni kell nemet mondani, ha nem akarjuk, hogy rosszabb legyen a helyzet. A fáradság esetén mindemellett jót tesz a méregtelenítés is, de ha nem iszunk alkoholt, nem cigarettázunk, nem kávézunk az is segíthet. Munka után pedig érdemes egy negyedórás pihenőt tartani, mielőtt belefognánk otthoni teendőinkbe.

Őszi fáradtság

Őszi fáradtság

A kimerültséget legtöbbször a hosszú ideig tartó fáradtság és stressz együttese okozza. A kimerültségen már nem lehet olyan gyorsan segíteni, nem lehet egy hétvége alatt kialudni. Sokszor vitamin- és ásványianyag-hiány is keletkezik, de felléphet a depresszív állapot, az érdektelenség is. Kimerültség során fizikailag és lelkileg is mélypontra kerül az ember.

Az alvás természetesen jót tesz, mint ahogyan a semmittevés is. Vigyázni kell azonban a pihenéssel is, mert könnyen benne ragad ebben az állapotban az ember. Az aktív pihenés a megoldás, lehetőleg orvossal egyeztetve. Érdemes tehát először alaposan kivizsgáltatod magad. Ebben az esetben is segíthet azonban, ha sok vizet iszol, átmozgatod magad tornával, de a nagy dózisú C-vitamin is természetes serkentőként hathat. Tilos viszont a kávé, energiaital, a zöld tea, de a finomított cukor, fogyasztását is érdemes kerülni.