Futás kontra úszás?

Legyen szó futásról vagy úszásról, mindkettő egyaránt kiváló testmozgás. Amennyiben nem tudjuk eldönteni, hogy melyiket válasszuk, akkor azt kell figyelembe venni, hogy milyen egészségügyi állapotban vagyunk, illetve hogy milyen cél vezényel bennünket.

A futás és az úszás is egyaránt javítják a keringést, illetve erősítik a test szerkezetét. Ha a fogyás is szerepel a céljaink között, akkor a futás a javasolt, hiszen gyorsabban égeti a kalóriák, illetve a csontsűrűséget is növeli. Az úszás viszont sokkal kíméletesebben hat, ám épp úgy az egész testünket átmozgatja. A futást bárhol elvégezhetjük, legyen szó edzőteremről, dombvidékről, városról, futópályáról, az biztos, hogy a leggyorsabban égethetjük el általa a kalóriát. Abban az esetben, ha gyors fogyást szeretnénk elérni, akkor mindenképp a futást válasszuk. A futás mellett szó még, hogy erősíti a szívet és érrendszert, továbbá megnöveli a vér áramlását az agyban. A rendszeres futást követően a nyugalmi pulzusszámunk csökkenhet, ez pedig annak köszönhető, hogy a szív több vért pumpál testbe.

Futás

Futás

A futás során a testben minden egyszerre és egy ütemre mozog, illetve több oxigén jut az agyba, így segítve a gondolkodást. Amennyiben az úszás a szimpatikusabb, akkor sem döntünk rosszul, hiszen tökéletesen megmozgatja a test, és egyike azon szív és érrendszeri gyakorlatoknak, amely a felsőtestet is edzi. Ám azt érdemes figyelembe venni, hogy az úszás sosem fog olyan vékonnyá tenni, mint egy futás, de teljesen egyensúlyba hozza testünket. Az úszás egy olyan sport, amely nem terheli meg az ízületeket, így térd és csípő problémákkal küzdők részére is ajánlott. Az úszás egyszerre erősíti a kart, a vállat, mellkast, a hátat és a lábat is egyaránt. Az úszás jót tesz a keringési rendszernek, illetve azt is megtanítja hogyan kell az oxigént hatékonyan felhasználni.