Fussunk futópadon!

A futópad edzésről mindenkinek megvan a saját véleménye, amit rendszerint nem is rejt véka alá. Sokan azt tartják, hogy a futópados edzés dögunalmas, mások viszont a legjobb alternatívának tartják a téli időszakra.

A hagyományos futással szemben a futópadon beállíthatunk egy állandó tempót, amelyhez kénytelenek leszünk alkalmazkodni. Nincs lehetőségünk ettől eltérni; nem tudunk gyorsabban futni, de ennél fontosabb, hogy lassabban sem. A futópad tehát tökéletes eszköz a tempó pontos és mérhető szabályozására. A futópadon lehetőség nyílik a dőlésszög szabályozására is. Ha ilyen terepet szeretnénk találni a természetben, akkor alaposan körül kellene néznünk, hiszen egyenletesen emelkedő szakaszt nagyon nehéz találni, pláne akkor, ha hosszú egyenesre van szükség.

Futás futópadon

Futás futópadon

Ráadásul a futópad futófelülete gumis, tehát a lehető legkíméletesebben bánik az ízületekkel. A kezdőket két elem is segíti, amely valójában a gyakorlott pados futóknak is jól jöhet olykor-olykor: ez a fogózkodó és a vészleállító, ami probléma esetén azonnal leállítja a pad meghajtását. Tehát bátran kijelenthető, hogy a futópad edzés számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, amelyeket a hagyományos futás során csak nehezen tudunk biztosítani vagy egyáltalán nem is tudunk megvalósítani.

De természetesen negatívum is említhető a futópados edzés mellett. Rendkívül monoton, kissé frusztráló lehet ugyanabba a pontba nézni egy órán keresztül. Az sem segíti a tökéletes edzést, hogy a legtöbb futópad esetében másfajta lépéstávolságra kényszerülünk. Ez oda vezet, hogy a padon egészen más stílusba kezdünk futni, mint a rendes pályán. Ez nem feltétlenül baj, de a hagyományos terepen hátrányt szenvedhetünk a pados berögződésünk miatt, ahol egészen kis lépéstávolsággal edzettünk.