Fontos vitaminforrások a nyár végén – ősz elején!

Az ősz beköszönte előtt érdemes szervezetünket ásványi anyagokkal és vitaminokkal feltölteni, melyben a nyár végi zöldségek és gyümölcsök lesznek segítségünkre. A hazai szilva szezonja október végéig tart, ezért az egyik legjobb választás az őszi nassoláshoz.

A szilva fogyasztásával B- és C-vitaminhoz jut szervezetünk, de olyan fontos ásványi anyagokat is beviszünk általa szervezetünkbe, mint a szív- és érrendszer működését is támogató kálium, a foszfor, a vas, a kalcium és a magnézium. A napi szintű szilva evés javítja az immunrendszer ellenálló képességét, serkenti az agyműködést, emellett jó hatással van az idegrendszerre, magas rosttartalmánál fogva pedig kitűnő salaktalanító.

A szőlő ugyancsak kiváló őszi gyümölcs. Remek B- és C-vitamin forrás, ám tudni kell, hogy bővelkedik folsavban és biotinban is. Az ásványi anyagok közül megtalálható benne a foszfor, a kálium, a nátrium, magnézium és a kalcium. Egyedülálló hatással van egészségünkre, mivel idegerősítő, izomregeneráló, vértisztító, méregtelenítő, illetve elősegíti a bélbetegségek gyógyulását.

Vitaminforrások

Vitaminforrások

Vitamintartalomban természetesen az alma is az élen jár. Ez a gyümölcs is bővelkedik B- és C-vitaminokban, de béta-karotinban is, tartalmaz vasat, magnéziumot, kalciumot. Gyógyító hatása régóta ismeretes. Jótékonyan hat az agyműködésre, valamint pektintartalmánál fogva hozzájárul a jó emésztéshez. Savas levének köszönhetően kifejezetten frissítő, üdítő hatású, nem is beszélve arról, hogy az emésztésre és a bélflórára milyen rendkívüli hatása van, ám méregtelenítő és tisztító hatású is.

A körte nyár végétől érik, kitűnő őszi C-vitamin forrás, hiszen egy felnőtt napi szükségletének 20-25 százalékát biztosítja már egyetlen körte. Lúgosító, vízhajtó és sóoldó hatású, így ideális tisztítókúrákhoz, gyümölcsnapokhoz, de megoldást jelenthet vesekő, reuma, sőt még köszvény esetén is.