Ezekre figyeljen a téli futáskor

A futásnak számos szabálya van, ez különösen igaz, ha télen indulunk útnak. Ilyenkor háttérbe szorulnak a sprintek, és inkább az alacsony zsírégető futásra összpontosít mindenki. A következőkre érdemes fokozottan odafigyelni, hogy ne lázasan, kimerülve búcsúztassa a telet! Jó, ha tudja…

Ellenőrizze le a hőmérsékletet

Télen -15 fok felett még futhat a szabadban, ha öltözéke megfelelően rétegezett. Ha ez alá megy a hőmérséklet, inkább irány a futópad! A szél is tovább hűtheti az időt, érdemes ezzel a tényezővel számolni a felöltözésnél. A lábbelinél pedig meghatározó, milyen időhöz és milyen felülethez kell igazítani a cipőt – vagyis volt-e fagyás az elmúlt napokban, hogy felkészülhessen a csúszós utakra.

Rétegesen öltözzön fel
Számoljon azzal, hogy futás közben teste felhevül, kimelegszik. Nem baj, ha enyhén didereg, amikor elkezdi a mozgást, hiszen később majd feljebb szökik a testhő. Semmiképp se viseljen pamut ruházatot közvetlenül a testén, mert az magába szívja a nedvességet, és a későbbi párolgás tényleges hőelvonással jár. Nemcsak fázni fog, hanem meg is hűlhet. Nedvességelvezető anyagú nadrágot és felsőt ajánlott legalulra húzni.

Védje a végtagokat és a fejet

A hőháztartás jelentős része a fejen keresztül távozik, ezért mindenképp húzzon sapkát télen. Érdemes egy tartalékot is zsebre vágni, ha hosszabb körre indul. A cérnakesztyű tökéletes az enyhe időjárásban, viszont hidegebb időben az egyujjas, vastagabb anyagból készült javasolt, így az ujjak saját magukat is melegíthetik.

Futás télen

Futás télen

Futódzseki, futónadrág

A futónadrág kevésbé esztétikus, azonban kialakításával óvja a térdhajlatot, valamint a combrészt. A futó dzsekinél pedig kompromisszumot kell kötni a légáteresztő és a vízálló tulajdonság miatt. Egy jó minőségű széldzseki jelentheti az aranyközéputat, amely szellőzik, ugyanakkor megóv a nedvességtől is.

Melegítsen be

Még otthon, a szoba négy falak között célszerű elvégezni a bemelegítő nyújtógyakorlatokat, mert télen lassabban dolgozódnak át az izmok. A merevség miatt még nagyobb a sérülés kockázata.

Húzzon láthatóságit

Nagyon fontos, hogy a téli ködös, szitázó és csúszós időben kellően látható legyen mindenki, futás közben érdemes láthatósági mellényt húzni, még ha csak egy körre is ugrik le. Hiszen akármilyen figyelmes is, a baj pillanatok alatt bekövetkezik!