Ételek, melyek igen magas rosttartalommal rendelkeznek

Amennyiben szeretnénk pár felesleges kilótól megszabadulni, akkor nem csak a kalóriákra kell oda figyelnünk, de arra is érdemes figyelmet fordítani, hogy egy-egy étel mennyire laktató. Mellyel nagyon szoros összefüggésben van az, hogy étkezés után mennyire érezzük magunkat jóllakottnak.

A rostok lelassíthatják a szénhidrától felszívódását, sőt víz hatására megdagadnak, melynek köszönhetően fizikálisan is eltelítik az emésztőrendszert. Főként ennek köszönhetjük azt, hogy erősen csökkenti az éhséget. Amennyiben szeretnénk diétázni, akkor ajánlott a napi 30 gramm bevitel a szervezetünkbe. Ezt a mennyiséget legjobb, ha több étkezésre osztjuk el a nap folyamán. Vagyis étkezésenként 7 grammot. Ezt igen könnyű elérni és betartani, ha olyan alapanyagokat használunk, melyeknek magas a rost tartalmuk. A következő ételek melyeket összegyűjtöttünk, mind kimagaslóan magas rosttartalommal rendelkeznek. Melyek nem csak az éhség csökkentésében vesznek részt erőteljesen, de magas a fehérje tartalmuk is. Ide tartozik a lencse, melyből nagyon finom főételeket lehet készíteni.

Lencse

Lencse

Ha 100 gramm lencsét veszünk alapul, akkor abban 8 gramm rost és 9 gramm protein is megtalálható. A zöldbab is ide tartozik, amely igen alacsony kalóriatartalommal rendelkezik, ugyanis 100 grammban csak 31 kalória található meg. A hüvelyesek között kiemelkedő mennyiségű rosttartalommal rendelkezik, ugyanis 3,4 gramm található meg benne. A brokkoliban nem csak a C-vitamin mennyisége a kimagasló, de a rosttartalma is, hiszen 2,6 gramm található meg 100 grammban. Az articsókát érdemes minél gyakrabban fogyasztani, mivel az egyik legmagasabb rosttartalommal rendelkező zöldség. 100 grammban megtalálható 5 gramm rost, illetve 3,3 gramm fehérje is társul mellé.