Ételek, melyek fokozzák jó hangulatod

Mivel a táplálkozás útján bevitt anyagok nagy mértékben befolyásolják testi-lelki egyensúlyunkat, ezért ha odafigyelünk arra, hogy mit eszünk a közérzetünk is jobb lesz. Van persze pár olyan étel mely kifejezetten hozzásegít ahhoz, hogy egy kicsit jobb legyen a kedved.

Az első helyen a halak állnak. A lazac, a tonhal és a szardínia könnyen beszerezhetőek és finom megoldást nyújtanak a problémára, hiszen ha az omega-3 zsírsav hiánya lép fel szervezetedben, akkor az csökkenti az idegsejtek ingerületátvivő képességét, valamint a hangulatot befolyásoló szerotonin hormon termelődését is.

A magvak szintén tartalmazzák a fontos omega-3 telítetlen zsírsavakat, ami tulajdonképpen megolajozza az érfalakat és javítja a kedved. Egy kis dió, mogyoró, pekándió vagy mandula elrágcsálása egyaránt jó hatással lesz mindenkire.

Egészséges ételek

Egészséges ételek

A spenót ugyancsak segíteni tud, ugyanis a benne található jelentős mennyiségű folsav segít nyugodt idegállapotba kerülni. A spenót egyaránt kiváló sütve, párolva, salátában vagy köretként.

A teljes kiőrlésű gabona, azaz a megfelelő lisztből készült péksütemények szelénnel gazdagítják szervezeted, ami azért fontos, mert a szelénhiány köztudottan idegességet, ingerlékenységet, ellenségességet, egyszóval depresszív hangulatot eredményez.

A fehérjében gazdag ételek szintén remek segítséget adnak. A zsírszegény tejtermékek, a zabfélék, a banán, az aszalt datolya remek triptofán-forrás, aminek alacsony értéke szintén bizonyítottam összefügg az agresszív viselkedéssel.

A friss zöldségek és gyümölcsök nem csak nagyon finomak és egészségesek, de a bennük található fruktóz jó cukorként szívódik fel a szervezetben, ami így hosszú időn keresztül biztosítja a megfelelő vércukorszintet, ami nem ingadozik, nem tereli rossz irányba a hangulatod.