Currently browsing tag

alvás

Alváshiány

A több mint 24 órás alváskimaradás veszélyes lehet

A fizikai és érzelmi jólét szempontjából elengedhetetlen az elegendő alvás. Az alváshiány sok rövid és hosszú távú egészségügyi hatáshoz vezethet. A Betegségellenőrzési és Megelőzési Központ (CDC) azt javasolja, hogy a 18 és 60 év közötti felnőttek éjszakánként legalább 7 órát aludjanak. Azonban az Egyesült Államokban a felnőttek mintegy 35 százaléka …

Alvászavar

Alvászavar? Segítünk!

A 21. század egyik legfelkapottabb témája az alvászavar elemzése. A kutatók mindenáron próbálják kideríteni, hogy milyen tényezőktől függ az, hogy tökéletesen ki tudjuk magunkat éjszaka pihenni. A legfontosabb, hogy minden este próbáljunk időben ágyba bújni. Share

Elalvás

Hogyan segítsünk magunknak az elalvásban?

Nagyon sok ember küszködik azzal manapság, hogy képtelen elaludni, és ebből kifolyólag képtelen arra is, hogy nappal jól teljesítsen, és oda tudjon figyelni a különböző dolgokra. Sokan nem is gondolnak bele rendesen ebbe a helyzetbe (vagyis abba, hogy az éjszakai pihenés és a másnapi tevékenység mennyire összefüggenek egymással). Share

Alvászavar

Alvászavarok és a megfelelő alvás

Manapság már sokan szenvednek alvászavarokkal, mely nem csak hangulatukra, de egészségi állapotukra is kihat. Az alvás hosszúsága életkortól függ. Egy újszülöttnek szüksége van 12-18 óra alvásra, egy óvodásnak elegendő már 11-13 óra, még a felnőtteknek a 7-9 óra az ideális. Share

Rosszul alvás

A rosszul alvás okai

A rosszul alvásnak számos oka lehet, legtöbb esetben csupán az a probléma, hogy túl meleg van a hálószobában, vagy éppen nem jó minőségű a párna. Kevesen tudják, hogy ahhoz, hogy az éjszakai alvás nyugodt és pihentető legyen, szem előtt kell tartani, hogy a nap folyamán mit teszünk. Share