Az egészséges étkezéssel kapcsolatos tévedések

Ha korlátozni szeretnénk a zsír, só, cukor, és tartósítószer mennyiséget a szervezetünkben, a legjobb mód az, ha mi főzzük meg az ételeket, amiket fogyasztunk. Ahhoz, hogy megváltoztassuk az étrendünket, az ételnek finom ízűnek kell lennie. Bármilyen egyértelmű is, ha nem finom egy étel, legyen az bármilyen egészséges, nem fogjuk fogyasztani. Ezeket észben tartva itt vannak a főzéssel kapcsolatos legnagyobb tévedések.

Az első hiba az, hogy túlságosan alábecsüljük a fűszereket és gyógynövényeket. Őszintén szólva, sokan támaszkodunk zsírra és sóra, ha ízesíteni kívánjuk ételeinket. A gyógynövények és fűszerek viszont frissek és szárazak, ők a legerősebb eszközök az egészséges étkezés arzenáljában, csak tudni kell őket megfelelően használni. Például a friss bazsalikomnak sokkal intenzívebb az íze és illata, mint a szárított bazsalikomnak. Vágja fel ezeket és adja hozzá ételeihez tálalás előtt. A fűszerek pedig tökéletesek például levesek vagy pörköltek elkészítéséhez. Mindig pirítsuk meg őket száraz serpenyőben használat előtt, ez növeli az ízüket. Gabonát főz, vagy levest csinál? Netalán húst párol? Cserélje le a vizet egy olyan folyadékra, aminek van íze.

Egészséges étel

Egészséges étel

Párolja például a rizst egy kis almaborban, vagy adjon hozzá bort a bordákhoz, és csodálatos íz kavalkádban lehet része. A diétánál még mindig jobb az „egészséges-szerű” táplálkozás. Ha túl sok estét tölt száraz kekszek nassolásával, próbáljon inkább egy egyensúlyt találni, mert a koplalás sem túl egészséges. Használjon teljes kiőrlésű lisztet sütemények elkészítéséhez, és használjon kevesebb cukrot (használjon inkább természetes édesítőszereket, mézet, vagy juharszirupot). Akár még a kedvenc steak-ét is fogyaszthatja, de inkább egyen hozzá zöldségeket, mint burgonyát.