Aktív pihenés az aquafitnesz által

Az aquafitnesz tulajdonképpen a vízben történő fitneszedzés egy általános megnevezése. Az aquafitnesz most rendkívül modern és trendi számtalan előnyének köszönhetően. Felettébb sokoldalú kínálat létezik aquafitnesz lehetőségekből, mint például az aquajogging, aquacycling, aquaboxing, aquapilates és még sorolhatnánk a hangzatos neveket. Mindenki megtalálhatja a számára leginkább megfelelőt kortól és nem nemtől függetlenül, az aktív pihenéstől kezdve a kemény edzési fokozatig.

Az aquafitneszt természetesen végezhetjük egészen sekély vagy mély vízben is. A sekélyvizű edzés esetében egy méter és még húsz-harminc centi az optimális vízmélység. A mélyvízi edzés viszont olyan vízmélységben történik ahol már a személynek nincs kapcsolata a talajjal, azaz nem érhet le lába a medence aljára.

Az aquafitneszt emellett eszközökkel és azok nélkül is lehet űzni. Az eszközök többnyire olyan anyagokból készülnek, amelyek nem merülhetnek el a vízben, annak felhajtóerejét méginkább erősítik, tehát a személyt a vízben lebegtetik.

Az aquafitnesz előnyei igen számottevőek, hiszen ezen sportolási módnál a víz pozitív fizikális tulajdonságait használjuk ki. A vízben a szárazföldhöz képest köztudott különbségek adódnak a hőmérséklet, a nyomás, a felhajtóerő és az ellenállás vonatkozásában is egyaránt. Az említett tulajdonságoknak rendkívüli hatásai vannak a szervezetre, melyeket pár lépésben most felsorolunk.

Aquafitness

Aquafitness

A víz által lehetséges az ízületek tehermentesítése és az egyensúlyedzés és mivel a test a saját súlyának csak 10 %-át nyomja, így az ízületek tehermentesítve lesznek.

A másik fontos elem az izomerő és az állóképesség támogatása, ugyanis az ellenállás a vízben 4-12-szer magasabb, mint az a szárazföldön lehetséges. A vízben így az erő és az állóképesség is jobban edzhető.

A víz magasabb nyomása miatt és vezetőképessége által a belső szervek, különösen a légzőszervek és a szív, az erek teljesítményénél pozitív hatás lép fel.