A zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának a fontossága

Az emberi szervezetnek mindennap szüksége van a zöldségekre, gyümölcsökre, mivel ezek a táplálékok rengeteg vitamint, ásványi anyagot tartalmaznak. Alacsony az energia-, zsír-, szénhidráttartalmuk, és így képesek csökkenteni a betegségek kialakulásának az esélyét. Ezeknek a táplálékoknak magas a rosttartalmuk, ennek köszönhetően segít abban, hogy az emésztőrendszer megfelelően működjön.

Fogyasszon naponta legalább három alkalommal zöldség- és gyümölcsféléket, ezt úgy tudja a legkönnyebben megvalósítani, ha minden ékezés mellé fogyaszt valami zöldséget, vagy gyümölcsöt. Figyeljen oda arra, hogy csak is friss gyümölcsöket és zöldségeket vásároljon meg, semmiképp se fogyasszon puha, fonnyadt termékeket. Ha édességre vágyik, akkor készítsen egy ízletes gyümölcssalátát, mivel ezzel is csökkentheti az édes íz iránt érzet vágyat. Figyeljen oda arra, hogy fogyasztás előtt a gyümölcsök, zöldségek alaposan meg legyenek mosva, és tudnia kell, hogy a gyümölcsök héja is hasznos, mivel magas pektin tartalommal rendelkezik. Fogyasszon minél több sötétzöld színű leveseket, paradicsomot, hüvelyes zöldségeket, mivel ezeknek magas a C-vitamin tartalmuk.

Zöldség - gyümölcs

Zöldség – gyümölcs

A zöldségeket párolt formában érdemes fogyasztani, mivel így megőrzik a bennük levő vitaminokat. A gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával megakadályozhatja a magas vérnyomás kialakulását, mivel alacsony nátrium és magas kálium szinttel rendelkeznek. A daganatos betegségek kialakulását megelőzheti, ha rengeteg citrusféléket fogyaszt, mivel ezeknek a táplálékoknak magas a C-vitamin, folsav szintje. Jó, ha tudja, hogy a fokhagymában található allicin vegyület képes csökkenteni a koleszterinszintet és a vérnyomást.