A vitaminok fontossága az emberi szervezetben

A rendszeres testmozgás mellett, arra is szükség van, hogy a vitaminháztartásunk rendben legyen. A vitaminok a szervezet építőkövei. Nélkülük akár nagyon súlyos betegségek is kialakulhatnak. Figyeljünk oda rá, hogy megfelelő mennyiségben juttassunk be vitaminokat a szervezetbe.

A vitaminozott élelmiszerek és a vitamintabletták nem mindig garantálják, hogy elégséges vitamin szívódik fel az emberi szervezetben. Ha nem kell mesterségesen pótolni a vitamint, akkor, ha használjuk a vitamintablettákat, vitamin-túlkínálat alakulhat ki az emberi testben. Így figyeljünk oda rá, hogy mikor és mennyi vitamint viszünk be a szervezetbe. Az A-vitamin számos anyagcsere folyamat katalizátora, a bőr és a nyálkahártyák épségéért felelős. Az A-vitamin előanyaga a karotin, ennek rosszabb a felszívódása, mint az A-vitaminé. Növényi tápanyagban, mint karotin, állati eredetű tápanyagban, mint A-vitamin fordul elő. Ha megfelelő mennyiségű vitamint viszünk be a szervezetbe, akkor annak meglesz az eredménye, dús haj, egészséges bőr és egészséges körmök.

Vitamin

Vitamin

A vitaminok hiánya betegségekhez vezethet, mint például a farkasvakság. Ez azt jelenti, hogy szürkületben vagy gyenge világítás esetén látászavar következik be. A D-vitamin hiánya nem csak a kalcium anyagcserét zavarja meg, hanem általa következményes foszforhiány is létrejöhet. A D-vitamin hiánya egyben ízületi gyulladásra, ízületi merevségre való hajlamot, és görcskészséget is eredményez. Így aztán igazán fontos, hogy a megfelelő mennyiségű vitamin kerüljön be a szervezetbe, ezzel tegyünk szervezetünk egészségéért. A tudatos táplálkozásnak része a megfelelő mennyiségű vitamin bevitel. Ha edzünk, figyeljünk oda erre, gyorsabb anyagcsere esetén fontosabb a vitaminok bevitele.