A villamosok története

A tömegközlekedés egyidős az ember vezette kompokkal, mivel az első közlekedési forma a vízi közlekedés volt.  A fejlődést követően már szárazföldön és levegőben is különböző közlekedési formákat tudtak választani az utazók.  A kollektív utazási forma bár nem olyan kényelmes, mint saját autóval közlekedni, viszont sokkal takarékosabb.

Egyesek számára még igen érdekesnek és szórakoztatónak bizonyul, hisz mindig új emberekkel lehet találkozni és megismerkedni. Napjainkban is sokan válasszák ezt a közlekedési formát, főleg akik városban élnek vagy dolgoznak. Utazhatnak, autóbuszon, metrón, trolibuszon vagy villamoson.  A város egy bizonyos pontjáról indulnak és különböző útvonalakon a kitűzött helyre lehet elérni vele. A villamos elektromossággal működő jármű, amely a közúti vasutak körébe tartozik. Magyarországon a XIX. századra a technika fejlődésének köszönhetően a városokon belüli közlekedés teljesen megújul. Ekkorra már olyan méretű városok is kialakulnak, ahol már szükség van egy biztonságos és olcsó közlekedési járműre, ami nem más, mint a villamos.

Villamos

Villamos

Hazánkban is szinte minden nagyvárosban található villamos. Az utasok többsége pozitív véleménnyel van a magyarországi villamosokról, mivel nem drága és megbízhatóak a menetrendjei. Az első villamost 1879-ben mutatta be egy berlini kiállításon Werner Siemens. Ennek a találmánynak a továbbfejlesztése vált később ismertté Európa nagyvárosaiban, így Magyarországon is. Egyre korszerűbb típusai jelennek meg, mely gyorsaságukról és biztonságukról híresek. A legkorszerűbb közlekedési módnak azonban talán az mondható, amikor egy országon vagy városon belül több közlekedési mód is létezik. Mindez lehetővé teszi, hogy minden ember, aki utazni szeretne, megtalálja a számára legmegfelelőbbet kényelem és anyagiak szempontjából is.