A szója hatásai a szervezetre

A már 5000 éve ismert szója a régmúlt időkben nem számított tápláléknak. Talajjavítóként használták a veteményeseknél. Kínában viszont rájöttek, hogy fermentálással ehetővé lehet tenni. Ekkor látott napvilágot a szójaszósz, majd később szintén Kínában a szójatúró, vagyis tofu.

A szója jelentős mennyiségű létfontosságú aminosavat tartalmaz. A húsok fehérjetartalmával majdnem egyenlő szintet tart. Emellett fitoösztrogének is találhatók benne. Ezek a természetben megtalálható növényi vegyületek. Felépítése hasonlít a szervezetünkben levő egyes nem hormonokéhoz. Igaz, hogy a fitoösztrogének ösztrogénaktivitása nem valami jelentős, mégis ha nagyobb mennyiségben fogyasztjuk a szóját, az bele fog avatkozni hormonháztartásunkba. Emellett a fitoösztrogének megakadályozzák a daganatos betegségek kialakulását és a daganatok ellen is felveszi a harcot. A daganatos sejtek ellen küzdő fehérvérsejtek termelődését és hatékonyságát aktiválja és erősíti.

Szója

Szója

Megakadályozza az öregedést és a génmutációt. Rendkívül jó hatással van a csontritkulás kialakulására, illetve a menopauza tüneteit is megelőzi. A gyakori hőhullámok, vérnyomás-ingadozás és a hangulatváltozás kezelésében is jelentős szerepet játszik. Emellett a szója fogyasztás csökkenti az érelmeszesedés veszélyét és növeli az erek rugalmasságát. Természetesen a szója is rendelkezik árnyoldallal. A benne található fitoösztrogének összekavarhatják a hormonháztartást, ha nagyobb mennyiségben fogyasztjuk. Ennek veszélye főleg a kisgyermekek és csecsemők egészségére káros. Fogyasszuk mértékkel. Amennyiben figyelünk a mennyiségre, akkor szervezetünk kitűnő védelmezője lehet. Lehetőség szerint építsük étrendünkbe. Az egészséges életmód tökéletes kiegészítője lehet.