A számítástechnika ipar válsága

A 2000-től az iparágban folyamatos hanyatlás indult meg. A visszaesés 2000-ben nem szűnt meg, hanem a 2001-es üzleti évre tovább tetőzött és komoly válsággá alakult át. A szokványos menedzsment eszközök, a terjeszkedésorientált vezetési stílus nem jelentett megoldást a világpiaci környezetben kialakult globális recesszióra.

A menedzserek először reménykedtek hogy ez csak egy rövidtávú visszaesés, azonban realizálniuk kellett, hogy csupán nem ennyiről van szó. Válság alakult ki, amelyet speciálisan, radikális változásokkal, jelentős szemléletváltással, a folyamatok teljes újragondolásával kell megoldani. A vállalat az 1960-as évektől tartó folyamatos növekedése során rendkívül felduzzadt. A tartós növekedés, a forrásbőség nem kényszerítette ki hogy a növekedés minden esetben a legköltséghatékonyabb módon menjen végbe. Sokszor gyorsan kellett reagálni, és az így született optimális döntések nem biztos, hogy költséghatékonyságot eredményeztek.

Számítástechnika

Számítástechnika

A szervezet túlnőtte önmagát, vertikálisan és horizontálisan is terjeszkedett. Univerzális vállalatóriássá nőtt. Ezek után a növekedés ütemének lassulása, illetve az erősödő versenytársak egyre nagyobb problémát jelentettek. Külön figyelmet érdemelnek  hogy a piac bonyolódásával lehetőségük nyílt a kisebb vállalatoknak is hogy az egyes szegmensekbe is egyre nagyobb számban betörjenek, így konkurenciát jelentettek.