A re-engineering fő alapelvei

A BPR számos koncepcióra épül, melyek általános jellemzői e projekteknek, és ezen alapelvek együttese révén különbözik ez a vállalat ill. folyamatfejlesztési mód a korábbi megközelítésektől. Ezek az elvek orientálnak, de végletes, sarkított alkalmazásuk nem lenne helyes.

A hangsúly a végeredményen van, és nem a bemeneteken, azaz az inputokon. Ez a fogyasztóorientáltsághoz kapcsolódik. A tevékenységek elemzése általában kívülről befelé történik. Tiszta lappal kell indulni, a fogyasztókból kiindulva, részletesen átgondolva azt, hogy mit várnak el ők. A fogyasztó a szervezeten belül és kívül egyaránt lehet! Az ő igényeit kell megérteni elsőként. Ez alapján kell meghatározni a célokat és kialakítani a munka végrehajtásának módját.

Reengineering

Reengineering

A fogyasztó orientáltság megteremtése az egész folyamat során kritikus fontosságú, hiszen a fogyasztók megtartásához értéket kell teremteni a számukra. Elemezni kell nemcsak a szükségleteiket, de a preferenciáik közti viszonyokat, cserearányokat is, hogy kifinomultabb szegmentáció révén eredményesebbek lehessünk, és azokra a tényezőkre koncentráljunk, amelyek valóban eredményt hoznak.

Részletesen felül kell vizsgálni az idejétmúlt szervezeti alapelveket, hiszen a ma is meghatározó taylori Tudományos Menedzsment alapelvei már nem mindenütt fogadhatóak el, sokhelyütt át kell gondolni és alakítani a munka folyamatát és allokációját.