A müzli tényleg egészséges?

Sokan úgy gondoljuk, hogy nem is ehetnénk egészségesebb reggelit, mint egy tálka müzli. Pedig a bolti müzlik számtalan rejtett csapdát rejtenek, amelyre érdemes odafigyelnünk, ha fontos számunkra az egészségünk.

Amennyiben igazán egészséges müzlit szeretnénk fogyasztani, akkor legjobb, ha otthon készítjük el, hiszen csak ilyenkor lehetünk biztosak abban, hogy mi van benne. Ám, ha erre nincs időnk, akkor alaposan nézzünk meg a boltban vásárolt termékeket, hogy pontosan mit is teszünk a kosarunkban. Hiszen, ha nem figyelünk kellően, akkor nem, hogy megőrizzük az egészségünket, esetleg leadunk pár kilót, hanem nagyon könnyen fel is szedhetünk helyette párat. Annak érdekében, hogy ezt elkerüljük, érdemes egyszer lemérni, hogy mennyi is egy adag, melyet reggelente automatikusan kitöltünk reggelente. Különösen érdemes oda figyelni a granolák esetén, melyek valamilyen cukros összetevő hatására összeragasztott ropogós falatkák. Mindig figyeljük oda, hogy a zacskón mi is a napi ajánlott mennyiség. Ez általában 25 gramm, és a tej helyett ajánlott görög joghurttal fogyasztani.

Müzli

Müzli

Nagyon figyeljünk mindig a cukortartalomra, hiszen a bolti müzlik elképesztően magas cukortartalommal rendelkeznek. Ezek a müzlik biztos, hogy finomabbak, hiszen tartalmaznak csoki darabkákat, szárított gyümölcsöket, jobb esetben juharszirupot, mézet. Ám az még rosszabb, ha kukorica vagy glükózszirupot tartalmaznak, hiszen 25gramm müzli esetén könnyedén elérheti 100 gramm cukortartalmat. Olyat ajánlott választani, melynek a cukortartalma adagonként nem haladja meg a 6 grammot. A legtöbb müzli pálmaolajjal, vagy hidrogénezett növényi olajjal készül ettől lesznek olyan finom roppanósak. Ha ezt látjuk feltüntetve a csomagoláson, akkor inkább hagyjuk ott.