A menedzsment szerepe

A régi munkaszervezési elvek szerint a vezetés standard termékekre (tömegtermelés) és helyettesíthető, szabadon áthelyezhető képességekre összpontosított, ami természetesen vezetett egy hierarchikus hatalmi felépítéshez, melyben csak a vezetés volt képes az integrációra, az elkülönült munkaelemek összerakására.

Az új paradigma szerint viszont már nem az alkalmazottankénti minimális költségen van a hangsúly, az új szolgáltatás-orientált világban a foglalkoztatottak munkájának értékteremtését kell maximalizálni. Időközben a technika képessé vált az információ erejének közvetítésére a szervezetben. A mai dinamikus környezetben az értékteremtés érdekében a munka legjobban az azt elvégzők által integrálható, ezen új modellben a menedzsment az integráló erő javát újraosztja az alkalmazottakhoz, a nagyobb hatékonyság, eredményesség, gyorsaság, jobb minőség és főként a kreativitás érdekében.

Menedzsment

Menedzsment

Ezt akár fordított taylorizmusnak is nevezhetjük.Egy másik megfigyelhető jelenség a piaci struktúrában megjelenő diszkontinuitás: korábban a helyzet stabil, az inercia állandó volt. A mai piac ehhez képest inkább a plazmához hasonlítható. A szervezetnek, a szállítóknak, a vevőknek soktényezős szerepe van, ahol bonyolult összefüggések szerint minden mindent befolyásol. Hosszú távú kapcsolatokkal kontrollálni a jövőt lassan reménytelenné válik. A vállalat és a vevő közti kapcsolat, a szükségletek dinamikussá váltak, a vevőt ma már a termékéletciklus részeként kell értelmezni, hogy a gyorsan változó feladatok fölmérhetőek legyenek.