A magnézium nyugtatóan hat a szervezetünkre

Manapság a nők 63 %, míg a férfiak 54 % szenved álmatlanságban legalább hetente két alkalommal. Mindezek ellenére minden húsz emberből csak egy fordul orvoshoz a panaszaival. Amennyire félvállról kezeljük ezt a problémát, annyira komoly dolog.

Az alvászavar teljes mértékben beárnyékolja a mindennapjainkat, károsan hathat az egészségünkre, illetve még a munkahelyünkön nyújtott teljesítményünket is befolyásolhatja. Insomniaról, illetve alvászavarról, akkor beszélhetünk, ha huzamosabb időn keresztül esténként csak forgolódunk, hosszú órákon keresztül és nem tudunk elaludni, illetve, ha éjszakánként sokszor felébredünk. Továbbá az is annak nevezhető, ha túlkorán kelünk. Ráadásul az is alvásproblémákra utalhat, ha reggel úgy érezzük, hogy nem volt pihentető az éjszakai alvás. Általában ehhez a problémához legtöbben úgy állnak hozzá, hogy majd csak jobb lesz, ám van erre egyszerűbb megoldás is. Ugyanis a magnézium jótékony hatással van a szervezetünkre, és minimális nyugtató hatással is rendelkezik.

Magnézium

Magnézium

A leghatásosabb formája, ilyen esetben a bőrön keresztül felszívódó készítmény. Ráadásul a magnézium szabályozza a szívritmus zavart is. A stressz és a feszültség is nagyban kihatással lehet az álmatlanságra, továbbá a depresszió egyik tünete ként is jelentkezhet. A magnézium hatására az idegsejtjeink egyensúlyba kerülnek, igy ennek következménye ként megtud nyugodni a szervezetünk. Az kutatások szerint az idősebbeknél, de főként a nőknél sokkal nagyobb százalékban jelentkezhet a magnézium hiánya és ez által az alvásproblémák is. A magnézium használata több szempontból is jótékony, hiszen segíti az egészséges idegrendszer működését, ha pedig arra van szükség, akkor segít kikapcsolni az idegsejtjeinket.