A kalcium fontossága a szervezetünkben és hiányának pótlása

Az ásványi anyagokra, mint a vitaminokra is, szervezetünknek nagy szüksége van, hogy egészségesek maradhassunk. A kalcium egy lényeges ásványi anyag, mely a csontok számára rendkívül fontos, ezek mellett testünkben még egyéb biokémiai folyamatokban is részt vesz.

Manapság ennek hiányával sok ember találkozik, legfőképpen az idősebb nők körében jelentkezik a probléma, melynek megjelenésében több tényező szerepet játszhat, mint például a nem megfelelő étrend, hormonális zavarok, valamint a D-vitamin alacsony szintje. Szervezetünkben a kalciumraktár a csontjainkban és a fogainkban található. Amikor nem juttatunk elegendő kalciumot testünkben, szervezetünk ebből a raktárból használja fel a tartalékot, mivel a sejtműködés fenntartásához, szükségünk van erre a fontos ásványi anyagra. Ha nem pótoljuk, a csontjaink és a fogaink gyengülésével kell szembe néznünk, illetve kihatással lehet az idegrendszerünk helyes működésére is. A kalciumhiány izomfájdalmakat és izomgörcsöket okozhat, bár ezt sokszor a magnéziumhiánnyal kötik össze.

Kalcium

Kalcium

A kalcium mindezek mellett az immunrendszer megfelelő működésében is részt vesz. Hiányával könnyebben kaphatunk el fertőző betegségeket, a felépülés sokkal hosszabb ideig tarthat, valamint ez segíti még a baktériumok és gombák könnyed elszaporodását. A kalciumhiányt felfedezhetjük mi magunk is, például a körmeinken. Legtöbbször ilyenkor töredeznek, fénytelenné válnak, és fehér foltok jelenhetnek meg rajtuk. Kalciumot juttathatunk a szervezetünkbe tejtermékekkel, például sajttal, itt válasszuk a keményebb fajtákat. A mák olaj is támogathatja a pótlást, mivel hozzájárul a kalcium felszívódásához és a csontokba való beépüléshez. Ezenkívül a szezámmag, a mandula és a petrezselyem is rendkívül hatékonyan segíthet.