A halfogyasztás jótékony hatásai a szervezetünkre

Nagyon pozitív, hogy mára már a magyar emberek asztalára is egyre gyakrabban kerül halétel. Mivel az emberi szervezet nem állít elő omega 3 és 6 zsírsavat, ezért ezt táplálkozás útján kell pótolni és a halban ez nagy mennyiségben található meg.

Azt bizonyára sokan tudják, hogy a halban igazán sok omega 3 zsírsav található meg. Ám az már kevesen, hogy mennyire egészséges is a hal fogyasztása. Számos kutatás szerint a hal csökkenti a szívbetegségek kockázatát, amely manapság az egyik legfőbb elhalálozási oknak számít. Azt is fontos megemlíteni, hogy a benne található omega 3 zsírsav csökkenti a vérnyomást, a koleszterin szintet és a triglicerid szintet a vérben. Az omega 3 zsírsav kihatással van még a vérrögösödésre, mivel meggátolja, hogy a trombociták egymáshoz illeszkedjenek. Ez mellett még azt is meg kell említeni, hogy hozzájárul az energia ellátásunkhoz. Ez szintén az omega 3 zsírsavhoz vezethető vissza, hiszen megszünteti a kimerültséget, valamit növeli a mentális és a fizikai kimerültséget is. Sok tanulmány támasztja alá, hogy az omega 3 zsírsav számos pozitív hatással van az agy és az idegek működésére.

Halfogyasztás

Halfogyasztás

A hal fogyasztás különösen ajánlott a várandós kismamák részére, hiszen az omega 3 zsírsav nagyban hozzájárul magzat fejlődéséhez. A rendszeres hal fogyasztás meggátolja az időskori reumás ízületi gyulladás kialakulását. A halban megtalálható még a halolaj, amely csökkentheti az ízületek kényelmetlen és fájó duzzanatát. Továbbra is az omega 3 jótékony hatásaival folytatjuk, amely nem más, mint az hogy megakadályozza az agysejtek károsodását. Több kutatás is alátámasztja, hogy a hal fogyasztásával csökkenthető a magas vérnyomás, és az ebből következhető feledékenység is. Válaszd az egészséget!