A burgonya kiváló minőségű fehérjét biztosít, ami jó a női izmok számára

A McMasteri Egyetem kutatói úgy találták, hogy a burgonya, elsősorban keményítő tartalmú zöldségként, kiváló minőségű fehérjeforrás lehet, amely segít fenntartani az izmok egészségét.

A kutatók húszas éveik elején járó fiatal nőket toboroztak, akik fehérje tartalmú ételeket fogyasztottak az ajánlott étkezési szokások mellett: 0,8 gramm fehérjét /testtömeg-kilogramm/nap arányban fogyasztottak, ami körülbelül 60 gramm fehérjét jelentene egy átlagos nőnél vagy 70 gramm fehérje egy átlagos férfi esetében. A résztvevők egy csoportja további burgonyafehérje-izolátumot fogyasztott puding formájában, megduplázva a fehérje bevitelét 1,6 g / kg / nap értékre. A kutatók azt találták, hogy azok a nők, akik a kiegészítő burgonyafehérjét fogyasztották, növelték az izmaik új fehérjéinek előállítási sebességét, míg a másik csoport nem. “Ez egy érdekes megállapítás, amire nem számítottunk.” – mondja Oikawa. “Ez azt mutatja, hogy az ajánlott napi bevétel nem megfelelő a fiatal nők izomfenntartásának támogatásához.”

Burgonya

Burgonya

Talán még érdekesebb, mondja, hogy egy növényi eredetű fehérje egy olyan formája, amelyet általában alacsonyabb minőségűnek tartanak, mint az állati eredetű fehérjét, ilyen kedvező hatással lehet az izmokra. A súlyemelés hatásainak tanulmányozására a kutatócsoport ezt követően arra utasította mindkét nőcsoportot, hogy csak egyik lábukra helyezzék a testsúlyukat. “Ez a módszer kicsit szokatlan, de lehetővé teszi, hogy ugyanazon személy esetében lássuk a hatást, és ne kelljen hozzá több embert hívni, aki gyakorlott” – mondta Stuart Phillips, a tanulmány vezető kutatója, aki a McMaster Kineziológiai Tanszékének professzora. Arra jöttek rá, hogy a testmozgás éppen ilyen hatékonyabb stimulust produkál az új izomfehérjék előállításához, mint a burgonya fehérje.”