A biciklizés tényleg veszélyes lehet terhesség alatt?

Amikor valaki kisbabát vár, akkor nem csak arra kell a baba érkezésére kell, hogy felkészüljön, de a saját egészségünkre is fel kell, hogy készüljünk. Mégpedig úgy, hogy igyekeznünk kell, hogy a legjobb formában legyünk. Ugyanis, ha elhagyjuk magunkat, akkor sokkal nehezebben vészelhetjük át ezt az időszakot.

Azok aki szeretnek mozogni, sportolni és terhesség előtt is rendszeresen végeztek különböző edzésformákat, akkor, ha nem veszélyeztet terhességről van szó, akkor nyugodtan folytathatjuk. Ugyanis, akkor csak előnyünkre válik a rendszeres mozgás. Viszont arra nagyon oda kell figyelnünk, hogy milyen formáját választjuk, illetve azt milyen rendszerességgel tesszük. Amennyiben szeretünk biciklizni, illetve terhesség előtt is sokat tettük, akkor nem feltétlenül kell abbahagynunk akkor sem, ha áldott állapotba kerülünk. Ám arra érdemes nagyon oda figyelni, hogy várandósság alatt egyes kismamáknál az egyensúly érzék megromolhat, így nem árt óvatosnak lenni. A legfőbb kockázat abból adódhat biciklizés során, hogy esetleg balesetet szenvedünk, vagy esünk.

Biciklizés terhesen

Biciklizés terhesen

Melyek nagyon veszélyesek lehetnek, ugyanis vagy vetéléssel vagy koraszüléssel végződhetnek. A biciklizés a terhesség első pár hónapjában gond nélkül végezhető. Ám az utolsó hónapokban már érdemes elkerülni, ugyanis sokszor gyalog biztonságosabb. Amennyiben mindenképp mozogni szeretnénk, akkor sokkal inkább javallott az úszás, illetve a vízi torna. Ugyanis a vízben sokkal könnyebben tudunk mozogni, illetve nagyon sok különböző izmot mozgathatunk meg általa. Továbbá az úszásról el kell mondani, hogy azoknál a nőknél, akik terhesség alatt végig úsznak, a szülés után is erős marad a hasizmuk. Illetve a vízi torna nagyon jó hatással lehet a ruganyosságunk megőrzésére.