3 nélkülözhetetlen vitamin és ásványi anyag

Természetesen mindenki szeretné megőrizni fiatalságát és az egészségét, szeretne vitális maradni az idő rohamos múlásával is. Ahhoz azonban, hogy ez kivitelezhető legyen különös figyelmet kell fordítani a szervezetünk számára létfontosságú vitaminokra, azok megfelelő mennyiségű bevitelére. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb vitaminokat és ásványi anyagokat, melyek segítenek céljaid elérésében, valamint az is eláruljuk, hogy ezeket milyen forrásokból viheted be szervezetedbe.

A D-vitamin segít a kalcium megfelelő felszívódásában, ami által hozzájárul a csontok épségéhez, valamint támogatja az izmok és az idegek munkáját, véd a baktériumok és a vírusok ellen. Amennyiben elég időt töltesz a napon megkapja szervezeted a szükséges mennyiséget, hiszen elvileg az alkarok tízperces napoztatása fedezi a szükségleteket, de a halfélék és a zsírszegény tejtermékek is remek D-vitamin forrásként szolgálnak.

A sokszor emlegetett vas, a fehérjék és enzimek gyakori összetevője kulcsszerepet tölt be, hiszen sejtjeink általa jutnak elegendő oxigénhez. A szója, a lencse, az osztriga és a vörös húsok kiváló vas forrásként szolgáltnak, de a dúsított gabonapelyhek és gyümölcslevek is tartalmaznak megfelelő vas mennyiséget. Ha állandó fáradékonyságot tapasztalsz, akkor nem ok nélkül gyanakodhatsz vashiány okozta vérszegénységre.

Ásványi anyag

Ásványi anyag

A C-vitamin igazi antioxidáns, elengedhetetlen az emberi szervezet számára. A C-vitamin védi a szervezetet a környezet károsító hatásaival szemben, hiszen fontos immunerősítő szerepe van, ám emellett támogatja a kollagéntermelést, így feszesebbé téve a hámszöveteket, megőrizve a bőr szépségét. Hiánya esetén ínyvérzés és lassú sebgyógyulás is tapasztalható. Ehhez a vitaminhoz legkönnyebben citrusfélékből, valamint egyéb zöldségekből, gyümölcsökből juthatunk hozzá.